Páginas

sábado, 23 de marzo de 2013

Cas Centre Infantil


Cas elaborat arrel d'haver fet el de Susana

Estam al pati d’un centre infantil amb nens de diverses edats, els més grans són els de la classe de 2-3 anys. Un grupet de quatre nens de dita edat estan jugant amb els cotxes i les bicicletes, hi ha un total de sis vehicles, tres de cada. Els quatre nens volen jugar amb els cotxets, però no hi ha els suficients per a que aquests disposin d’un cotxe cadascú, un d’ells hauria de quedar-se amb una bicicleta. L’educadora s’adona d’aquest petit conflicte, deixa temps per veure si ho saben solucionar ells mateixos o si necessiten la seva intervenció. Com veu que l’assumpte no millora, decideix apropar-se i demanar què passa als quatre protagonistes de la història. Diuen la seva versió, com tots volen una bicicleta i no es posen d’acord, la mestra decideix transmetre valors com el compartir i l’empatia. Els hi dóna una possibilitat que consisteix en que un d’ells agafi una bicicleta i que es vagin intercanviant els vehicles, així tots poden gaudir. 

Les estiquetes que apareixen en aquesta entrada estan relacionades amb el procés que he fet en el moment d'elaborar aquest cas. És una situació molt comú que podem presenciar en els espais on hi conviuen infants i que no sempre sabem com actuar. L'actuació de la mestra es justifica a través d'unes teories estudiades i segons el que, també, jo faria. 


No hay comentarios:

Publicar un comentario