Reflexió sobre les possibilitats educatives d'un documental: Què t'aporta? Què pot aportar als demés? Sobre quines temàtiques seria interessant parlar?
Jo crec que un documental és un recurs molt útil que podem utilitzar dins la nostra aula ja que és un mitjà que atreu l’atenció dels nens. Avui dia, els infants passen moltes hores front la televisió, per aquest motiu, és aconsellable no desaprofitar l’oportunitat dels documentals. Aquest no només els entenc com un recurs d’entreteniment, sinó que també són educatius i formatius. A més, un documental pot tractar qualsevol tipus de temàtica, sense oblidar qui són els destinataris i la seva duració així com també el nivell de llenguatge audiovisual que utilitzin, que sol ser molt especialitzat i complex. En definitiva, no serà el mateix un documental presentat a infants que a persones adultes. Pel que respecta a que pot aportar-nos, puc dir que ens ajuda a conèixer més sobre temes concrets.
Jo crec que un documental és un recurs molt útil que podem utilitzar dins la nostra aula ja que és un mitjà que atreu l’atenció dels nens. Avui dia, els infants passen moltes hores front la televisió, per aquest motiu, és aconsellable no desaprofitar l’oportunitat dels documentals. Aquest no només els entenc com un recurs d’entreteniment, sinó que també són educatius i formatius. A més, un documental pot tractar qualsevol tipus de temàtica, sense oblidar qui són els destinataris i la seva duració així com també el nivell de llenguatge audiovisual que utilitzin, que sol ser molt especialitzat i complex. En definitiva, no serà el mateix un documental presentat a infants que a persones adultes. Pel que respecta a que pot aportar-nos, puc dir que ens ajuda a conèixer més sobre temes concrets.
Els documentals no són substituts dels mestres sinó que
és un material que el podem complementar amb les seves explicacions. Sovint, en
els documentals apareixen exemples clarificadors i persones més
especialitzades, això afavoreix a enriquir-nos en un tema, al mateix temps que
potenciar una actitud crítica del que estem veient. Hem de tenir clar que quan
estem veient, en aquest cas, un documental, els documentalistes s’han marcat
uns objectius. Amb això vull dir que ens ensenyaran allò que a ells els hi
interessi i tal vegada, no seran prou objectius.
Les etiquetes d’aquestes entrades estan relacionades amb
els processos d’aprenentatge i ensenyament perquè incorporar els documentals
dins la nostra aula és afegir un nou recurs a l’aprenentatge. A més, quan
adoptem una actitud d’innovació és important estar alerta per anar adaptant l’actuació
professional i fer propostes de millora i de canvi, si cal.
No hay comentarios:
Publicar un comentario