Síntesis
dels criteris espai i temps
En un espai on conviuen nens, mestres i famílies cal destinar
temps i espai per a l’intercanviï d’opinions o d’informació, en definitiva, un
moment on poder parlar i escolar als demés i així anar establint vincles
afectius entre els que formen l’escola. També, aquests moments s’han de crear
amb cura (calma, calidesa, tranquil·litat...) sense oblidar la intencionalitat,
és a dir, per a què ho fem.
Reflexionar i quantificar quin espai i temps li dediquem
als vincles de qualitat entre els mestres, mestres-famílies, mestres-infants,
els infants i les famílies. Potenciem aquests vincles durant diversos moments
del dia com són l’arribada dels infants, quan desenvolupem les rutines, durant
les activitats, a través de plafons penjats al passadís, etc.
El temps dins la jornada escolar l’invertim en contes que
ens agradin, amb música, projectes, racons, activitats variades com el
protagonista de la setmana, l’assemblea, psicomotricitat; i pel que respecta a
l’espai, tenim present les parets, on decidim penjar-hi activitats, plafons,
informació complementària, etc; també en l’espai hi trobem diversos mobles com
són les prestatgeries amb objectes i joguines.
Les etiquetes d’aquesta entrada estan relacionades amb el
tema de per què es dedica aquest espai i temps a la pràctica dels vincles de
qualitat, és a dir, a reflexionar sobre el funcionament d’aquest dos factors. A
dia d’avui, ja són moltes escoles i centres infantils que li donen importància.
A mida que he anat fent aquesta entrada, se’m passava pel cap en quins moments
de la jornada escolar s’afavoria, quan estava de practicant, a l’establiment d’aquests vincles.
No hay comentarios:
Publicar un comentario