Páginas

miércoles, 17 de abril de 2013

Síntesis dels criteris espai i temps


 Síntesis dels criteris espai i temps

En un espai on conviuen nens, mestres i famílies cal destinar temps i espai per a l’intercanviï d’opinions o d’informació, en definitiva, un moment on poder parlar i escolar als demés i així anar establint vincles afectius entre els que formen l’escola. També, aquests moments s’han de crear amb cura (calma, calidesa, tranquil·litat...) sense oblidar la intencionalitat, és a dir, per a què ho fem.

Reflexionar i quantificar quin espai i temps li dediquem als vincles de qualitat entre els mestres, mestres-famílies, mestres-infants, els infants i les famílies. Potenciem aquests vincles durant diversos moments del dia com són l’arribada dels infants, quan desenvolupem les rutines, durant les activitats, a través de plafons penjats al passadís, etc.

El temps dins la jornada escolar l’invertim en contes que ens agradin, amb música, projectes, racons, activitats variades com el protagonista de la setmana, l’assemblea, psicomotricitat; i pel que respecta a l’espai, tenim present les parets, on decidim penjar-hi activitats, plafons, informació complementària, etc; també en l’espai hi trobem diversos mobles com són les prestatgeries amb objectes i joguines.

Les etiquetes d’aquesta entrada estan relacionades amb el tema de per què es dedica aquest espai i temps a la pràctica dels vincles de qualitat, és a dir, a reflexionar sobre el funcionament d’aquest dos factors. A dia d’avui, ja són moltes escoles i centres infantils que li donen importància. A mida que he anat fent aquesta entrada, se’m passava pel cap en quins moments de la jornada escolar s’afavoria, quan estava de practicant, a l’establiment d’aquests vincles.  

No hay comentarios:

Publicar un comentario